Dit is Velox
Welkom bij Velox
Nieuws
Velox Magazine
Podcast Meesters in de bouw
Uitdagingen in de bouw & techniek
Oplossen personeelstekort
Werken aan de energietransitie
Realiseren van woningen
Expertises
Woningbouw
Utiliteitsbouw
Industriebouw
Elektrotechniek
Werktuigbouwkunde
BIM Engineering
Grond-, weg en waterbouw
Infrastructuur
Kabels en leidingen
Oplossingen
Strategische personeelsplanning
Velox Professionalkalender
Projectenoverzicht
Werken bij Velox
Contact
HET PROJECTBUREAU VOOR MEESTERS IN DE BOUW
HET PROJECTBUREAU VOOR MEESTERS IN DE BOUW
menu
zoeken
088 101 7000
sluit
Dit is Velox
Welkom bij Velox
Nieuws
Velox Magazine
Podcast Meesters in de bouw
Uitdagingen in de bouw & techniek
Oplossen personeelstekort
Werken aan de energietransitie
Realiseren van woningen
Expertises
Woningbouw
Utiliteitsbouw
Industriebouw
Elektrotechniek
Werktuigbouwkunde
BIM Engineering
Grond-, weg en waterbouw
Infrastructuur
Kabels en leidingen
Oplossingen
Strategische personeelsplanning
Velox Professionalkalender
Projectenoverzicht
Werken bij Velox
Contact
Home
Oplossingen
Projectenoverzicht
Een verrijking van de skyline in Rotterdam: The CoolTower
Deel deze pagina op:
×
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Copy Link
Een verrijking van de skyline in Rotterdam: The CoolTower
Rotterdam
130 miljoen
36.000 m2
Q2 2018 - Q2 2022
De beginselen van de indrukwekkende woontoren van 154 meter hoog die skyline van Rotterdam verrijkt zijn al te zien. Met de bouw van The CoolTower wordt een zee aan woonruimte in het midden van de stad gerealiseerd. Wij nemen je mee in het unieke bouwproces en alle uitdagingen die daarbij komen kijken.
Frank Pieterse is werkzaam als Projectleider voor Ballast Nedam. Zijn vorige project was de meest grote en moderne bakkerij van West-Europa. Hier heeft hij het hele ontwikkelingstraject en aanbestedingen gedaan en uiteindelijk de directievoering en toezicht op zich genomen. Daarna is hij via Building Heroes op dit project bij Ballast Nedam terecht gekomen.
WAT IS ER ZO UNIEK AAN DIT PROJECT?
Uniek is dit project zeker. Het ontwerp alleen al. De witte toren begint met een plint van zeven lagen en krijgt een opvallende middenkroon die de hoogte van andere woontorens in het centrum markeert. Door het gebruik van bandramen kunnen de bewoners op elke verdieping genieten van het uitzicht over Rotterdam.
KUN JE IETS VERTELLEN OVER DE CONSTRUCTIE VAN DE TOREN?
De constructie is in het werk gestort, maar veel onderdelen zijn prefab, waaronder de balkons. Die worden dan weer meegestort met de vloeren. En je hebt de prefab borstwering elementen. Het is dus eigenlijk een samengestelde gevel. Dat maakt de constructie zo bijzonder. De meeste torens worden gewoon veel simpeler opgebouwd.
TEGEN WELKE UITDAGINGEN LOPEN JULLIE AAN?
Dit project is om meerdere redenen uitdagend. Alleen logistiek gezien kan ik er al een aantal opnoemen. Rondom het project is het allemaal eenrichtingsverkeer. Daarnaast ligt er een school waar geen bouwverkeer langs mag komen, staat er een brandweerkazerne die niet gehinderd mag worden door bouwverkeer en de bouwwerkzaamheden én ligt hier vlak achter het oogziekenhuis, waar ze ooglaser operaties uitvoeren. Speciaal voor dat laatste hebben wij trillingsmeters geplaatst. Als die afgaan dan bellen wij direct met het ziekenhuis met de vraag of wij moeten stoppen met onze werkzaamheden of dat wij door kunnen gaan.
Onze collega’s van Rönesans hebben veel ervaring met het bouwen van high rises, er vindt dus veel kennisuitwisseling plaats. We zitten vaak samen om te kijken hoe we dingen anders kunnen doen of kunnen verbeteren. Inkoop-technisch heeft deze samenwerking ook voordelen. Zo werken we bijvoorbeeld samen met een Turkse gevelbouwer. Elke dag wordt een vast aantal puien geleverd en dat gaat natuurlijk niet vanuit Turkije. Om deze Just in Time leveringen mogelijk te maken, werken we met een Hub. De puien komen vanuit Turkije naar de Hub en vanaf de Hub gaan ze naar de projectlocatie.
Wij werken op dit project met twee kranen en houden ons daarbij aan de landelijke richtlijnen voor het werken met bouwkranen voor hoogbouw projecten. Zo heeft elke kraan een veiligheidszone (hijszone). In samenwerking met de gemeente kijken we naar de omgeving om de veiligheid zo goed als mogelijk te kunnen waarborgen.
APPARTEMENTEN
In totaal worden er 284 appartementen gerealiseerd, verdeeld over de 2e tot de 50e verdieping. Er is keuze uit twee-, drie- of vier-kamerappartementen. Er worden er ook penthouses aangeboden, helemaal boven in de woontoren. Met woonoppervlakte tussen de 60 m2 en 360 m2 is er voor ieder wat wils. Daarnaast beschikt ieder appartement over een eigen balkon of terras oplopend tot 95 m2.
Vraag informatie op over het project
Wil je ook werken op het project of vergelijkbare projecten? Wij gaan graag met je in gesprek om de mogelijkheden te bespreken. Vul rechts het formulier in, bekijk onze
actuele vacatures
of stuur ons een
open inschrijving
.
Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.
Er is iets verkeerd gegaan tijdens versturen. Probeer het nogmaals of neem contact met ons op.
[
Frank Pieterse, Projectleider:
"Uniek is dit project zeker. Het ontwerp alleen al. De witte toren begint met een plint van zeven lagen en krijgt een opvallende middenkroon die de hoogte van andere woontorens in het centrum markeert. Door het gebruik van bandramen kunnen de bewoners op elke verdieping genieten van het uitzicht over Rotterdam."
Contact
Vragen of interesse?
Ik ben elke werkdag tussen 7:00 en 19:00 bereikbaar.
Heb je nog vragen?
Kisito Zonneveld
Consultant Bouw, Installatie- en Civiele techniek
088-1017000
E-mail
LinkedIn profiel
Bel mij
BEL MIJ TERUG
Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.
Er is iets verkeerd gegaan tijdens versturen. Probeer het nogmaals of neem contact met ons op.
Sluiten
Annuleren
Versturen