Locatie en doelgroep
Het voormalige winkelcentrum Leidsenhage ligt volgens Unibail-Rodamco op een ideale plek voor een transformatie tot winkelwalhalla van Nederland. Aan de rand van de stad Den Haag, midden in een metropoolregio met 2,4 miljoen inwoners en vlak bij snelwegen en OV-aanvoerroutes. Perfect voor het publiek waarop de ‘Mall of the Netherlands’ mikt: mensen met een hoog besteedbaar inkomen die van winkelen een dagje uit willen maken.
Om hinder voor het winkelende publiek te minimaliseren gebeurde veel werk ‘s nachts. Na winkelsluitingstijd pakte de aannemer onder meer het leidingwerk onder de passages, de nieuwe marmervloeren en de overkappingen aan. Ballast Nedam had vijf kilometer verderop een hub ingericht waarvandaan materialen werden aangevoerd. Dat maakte een logistiek systeem van just-in-time leveranties mogelijk.
Ontwikkelaar Teun Koek had het megawinkelproject opgedeeld in 32 ‘packages’, variërend van tourniquets en sprinklerinstallaties tot bouwkuipwerk. Dat had alles te maken met mogelijke wijzigingen. “Nevenaanneming is ongebruikelijk voor Nederland, maar zo doen we het elders in Europa ook”, zegt Koek. “Het maakt inspelen op veranderingen eenvoudiger.”
Meewerken op zo'n soort project? Bekijk dan eens onze vacatures, solliciteer op een open vacature, of neem direct contact op.